  • Data: 2009-08-10 16:22:42
    Temat: Re: Składki ZUS - nowa firma
    Od: "SDD" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "melon" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:h5p2ca$u88$1@node1.news.atman.pl...

    > Jak widać składki przekazane przeze mnie są dużo mniejsze od limitów ZUS.
    > Od ponad 2 lat (drugi miesiąc płacę już normalne składki - nie obniżone)
    > prowadzę DG.
    >
    > Czy wszystko jest w porządku?

    Ale o co chodzi?
    Placisz marne grosze na ZUS i sie dziwisz?
    Przeciez nie musiales placic ulgowego ZUS-u - ustawa okresla tylko minimalna
    podstawe wymiaru - nic nei stalo na przeszkodzie, by okreslac ja na poziomie
    np. 5000 zl miesiecznie. Skoro wolales placic od 300 zl z groszami to
    normalne, ze masz tyle.
    Np. w tym roku "ulgowa" skladka na ubezpieczenie emerytalne wynosi co
    miesiac 74,72 zl - z tego to II filaru trafia mniej niz polowa (7,3%
    podstawy wymiaru /382,80/ = 27,94 zl). Daje to rocznie 335,28 zl. W
    poprzednich latach bylo to mniej - wiec za 2008 sie napweno zgadza. W 2007
    podejrzewam, z enei prowadziles DG od stcyznia tylko zaczales pozniej -
    stad i nizsza kwota.

    Pozdrawiam
    SDD