  • Data: 2008-06-16 10:44:49
    Temat: Re: Skad Urzad Skarbowy zna moje dochody?
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    666 pisze:
    > Jestes pewien??
    >

    > -----

    Po pierwsze nie ma czegoś takiego jak "kwota wolna od podatku".
    Ustawodawca jedynie przyznał podatnikowi prawo obniżenia podatku o pewna
    kwotę. Nie wskazał poziomu dochodu do którego podatku się nie pobiera.
    Zwłaszcza że są dochody wolne od opodatkowania wykazane odrębnie - np.
    wygrane poniżej 760zł.
    "Kwoty wolnej" w tym wykazie nie ma.

    Po drugie ustawa mówi:

    Art. 45. 1. Podatnicy są obowiązani składać urzędom skarbowym zeznanie,
    według ustalonego wzoru, o wysokości osiągniętego dochodu (poniesionej
    straty) w roku podatkowym, w terminie do dnia 30 kwietnia roku
    następującego po roku podatkowym, z zastrzeżeniem ust. 7 i 8.

    Jak widać zeznanie roczne służy zgłoszeniu _dochodów_ a nie podatku.
    Fakt że przy zastosowanie danego algorytmu wyliczania podatku obowiązek
    podatkowy nie powstał nie oznacza że nie było dochodu.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813