  • Data: 2005-12-13 20:10:10
    Temat: Re: Samochód służbowy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 13 Dec 2005, Paweł wrote:

    > Faktura opiewa na "użyczenie samochodu służbowego".

    Ech... to musiał pisać specjalista-cywilista :>
    (ja wiem że to nie twój wymysł, ale... zapis jest
    NIEPRAWIDŁOWY !)
    Szkoda że Maddy się na grupie nie pojawia, miałaby używanie :)
    Hint: "użyczenie" jest *z definicji* umową *nieodpłatną* !
    To taka forma "darowizny usług" i "płacenie za użyczenie"
    brzmi równie absurdalnie jak "zapłata za darowiznę".
    Art. 710 Kodeksu Cywilnego jakby kto pytał :)

    Mogłoby być od biedy że za "korzystanie" z samochodu...

    > Nie jest sprecyzowany żaden cel użycia za który płacę - nie ma ani słowa o
    > "opłacie za użytkowanie samochodu służbowego do celów prywatnych". Jest do
    > tego umowa - coś na kształt umowy leasingowej.

    ...no to widać z owej umowy wynika.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)