eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiŚT - stawka amortyzacyjna a KUP, czy można zmniejszyć odpis ? › Re: ŚT - stawka amortyzacyjna a KUP, czy można zmniejszyć odpis ?
  • Data: 2004-02-20 13:42:35
    Temat: Re: ŚT - stawka amortyzacyjna a KUP, czy można zmniejszyć odpis ?
    Od: "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Witam,
    > Czy mogę zmniejszać wielkość odpisu amortyzacyjnego miesięcznie w kosztach
    ?
    > Czy też zawsze musi być to stała ustalona na początku wielkość ?
    Rata jest stala...

    > Czy ew. mogę zastosować czasowe wyłączenie z exploatacji śT by uznać, że
    > wielkość amortyzacji powinna być mniejsza.
    Mozesz, ale warto miec dwa slowa wyjasnienia przy nocie na amortyzacje (z
    praktycznej przyczyny: za kilka miesiecy zapomnisz co sie dzialo).

    > Np - byłem chory (choć tego nie udokumentowałem) i nie mogłem przez
    tydzień
    > jeździć samochodem - czy mogę wówczas zmniejszyć wielkość odpisu
    > proporcjonalnie?
    Hmmm, a czy jest sens? Choroba to nie zaprzestanie dzialalnosci tylko
    uzasadniona przerwa...

    > I czy okresy amortyzacji mogą być traktowane bardziej dowolnie ... czyli w
    Moga, zgodnie z zapisami ustawy o podatku dochodowym...

    > grudniu wpadły w koszty wszystkie odpisy za rok 2003 a w styczniu 2004 już
    > tylko za 1 m-c roku 2004 ?
    Zalezy od przyjetej metody amortyzacji.

    > Z góry dziękuję za informacje
    Nie ma za co, generalnie polecam zapoznanie sie z ustawa o podatku
    dochodowym.

    Pozdrawiam
    LG