  • Data: 2003-11-24 23:51:34
    Temat: Re: SC i problemik...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 22 Nov 2003, Slayer wrote:
    [...]
    >+ > 1) przy spółce cywilnej, jawnej lub partnerskiej - podwyższenie
    >+ > wniesionego do spółki wkładu, którego wartość powoduje zwiększenie
    >+ > majątku spółki,
    [...]
    >+ jeżeli jeden "spłaca" drugiego to nie ma oczywiście żadnego podwyższenia
    >+ kapitału, ale jak to zrobić, hmm, nie mam pojęcia...

    IMHO - zmianą umowy. Jedną. Ale piszę IM*H*O :)

    >+ natomiast jeżeli zrobimy to tak jak proponuje Barman,

    ...on cię raczej przeszkolił z dzielenia majątku pod zakończeniu
    działalności :)

    >+ to będzie dopłata do
    >+ kapitału i trzeba będzie PCC zapłacić -jeden wyciąga pieniądze - bez
    >+ podatku, drugi dopłaca - kapitał ulega zwiększeniu, mimo że po obu
    >+ operacjach jest tyle co przed...

    No ale to trzeba by najpierw "zmniejszać".
    Pisałeś że PCC jest niewielki - czyli wiele nie zaryzykujesz,
    jak najpierw jedną umową :) "kolega zabierze a ty wstawisz",
    po czym za 5 zł spytasz US czy im się spodobało :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)