    From: Elab <e...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: SAP ?
    Date: Wed, 10 Aug 2011 11:42:11 +0200

    > A czy możesz podać przykład zastosowania SAP? Jakaś funkcjonalność, ktorej
    > nie ma program typu Symfonia i inne z tej półki.

    SAP to klasyczny wręcz ERP, i warto zdać sobie sprawę że przytaczana
    tutaj Symfonia lub programy Streamsoft'u nie są systemami ERP, nawet nie
    są to MPR II, proponuję najpierw przeczytać metodologię i dowiedzieć się
    co to za cudo ten system ERP, wtedy wyjaśnią się główne różnice i czym
    się różni jedno od drugiego.

    Z tego co wiem w Polsce, chyba nie ma producenta systemu ERP w pełnym
    tego słowa znaczeniu (być może się mylę) Wiem że są systemy ERP podobne
    (np. nasz czyli elaboro.pl ), ale pełnego polskiego producenta ERP nie
    spotkałem ( co wcale nie znaczy że nasze jest złe :-), mamy po prostu
    inne potrzeby niż wielkie korporacje producenckie )

    Podstawą w tych systemach ERP jest workwflow czyli określenie przepływów
    informacji ... ERP to jest jakby dopiero platforma do określenia jakie
    mają i gdzie mają przepływać informacje.

    Np. jedną z cech ERP jest odejście od struktury modułowej w kierunku
    spójnego systemu ze zbiorem funkcjonalności i samo to dyskwalifikuje 99%
    polskiego oprogramowania jako ERP ( co jak pisałem wcześniej wcale nie
    musi być wadą )