    From: "PioPio" <e...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: SAP ?
    Date: Tue, 9 Aug 2011 18:58:24 +0000 (UTC)

    mkgp <m...@g...pl> napisał(a):

    > Czy może ktoś opisać co to jest system SAP?
    > Czym różni się od programów ERP takich jak Symfonia czy Streamsoft-u?
    > Czy opłaca się inwestować w SAP?

    SAP to w zasadzie taka pusta baza danych jest. Sam zakup nic Ci nie da.
    Największym kosztem nie jest sama licencja (chociaż też wcale mała nie jest)
    ale usługi wdrożenia. Dobra firma wdrożeniowa potrafi usprawnić wiele procesów
    i dobry wdrożeniowiec to naprawdę skarb.
    Ja przeżyłem wdrożenie SAP - w zasadzie rozszerzenie na kolejny zakład i
    proces trwał ok. pół roku.
    SAP ma sens dla dużych firm głównie produkcyjnych ponieważ sam moduł sprzedaży
    czy magazynowy nie różni się zasadniczo od prostych programików typu Symfonia.
    Cena całego wdrożenia to głównie cena jaką się płaci za wiedzę jaką
    wdrożeniowcy zostawiają w Twojej firmie.

    Pzdr
    PioPio