eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiRyczałt od przychodów ewidencjonowanych rozliczany przez jednego z małżonków. Problem? › Re: Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych rozliczany przez jednego z małżonków. Problem?
  • Data: 2006-10-20 22:24:25
    Temat: Re: Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych rozliczany przez jednego z małżonków. Problem?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 19 Oct 2006, piotrek wrote:

    > Ratunku! :-)
    >
    > Dwa urzędy skarbowe i w każdym inna interpretacja ...

    A co myślałeś??
    Tu byli tacy co z trudniejszymi pytaniami dzwonili do trzech lub
    czterech US. Z wiadomym Ci skutkiem ;)

    > Urząd 2) Nie muszę składać ponieważ artykuł 6 punkt 1a mówi ogólnie o
    > dochodach z umowy najmu nie precyzując czy chodzi o jedną czy o wiele umów.

    Przetłumaczę to na polski: ustawy podatkowe podatku dochodowego posługują
    się pojęciem "źródła dochodu".
    Źródła wymienione są w art.10 ustawy o podatku dochodowym.
    Źródłem jest np. DG.
    Więc jak ktoś uzyska przychód z 1-os DG w styczniu, potem ma 10 miesięcy
    wolne, a w grudniu uzyska przychód z S.C. którą w tymże grudniu założył,
    to jest to przychód *z tego samego źródła*.
    I jeśli będzie podlegał takiej samej formie opodatkowania, to będzie
    się traktować jako "dalszy dochód".
    Najem jest osobnym "źródłem" - IMO odpowiedź z cytatu jest dlatego
    właściwa (i tylko ta).
    Ustawa o ryczałcie po prawdzie nie odwołuje się "wprost" do tego
    mechanizmu, ale ma to zrobione tak:
    +++
    1a. Opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych podlegajš
    również otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika
    [baczność!]
    w roku kalendarzowym
    [spocznij]
    pienišdze i wartoœci pieniężne oraz wartoœć otrzymanych
    œwiadczeń w naturze i innych nieodpłatnych œwiadczeń z tytułu umowy najmu
    ---

    > Należy zatem rozumieć to jako przychody z najmu. A na podstawie artykułu 9
    > punkt 1 skoro nie zgłosiłem zmiany to dalej mam ryczałt.

    Moim zdaniem taki wybór jest na podstawie art.9.4 w opartiu o art.9.1
    "dożywotni aż do zmiany albo zgłoszenia" :)

    :)

    pzdr, Gotfryd