  • Data: 2005-06-09 16:53:57
    Temat: Re: Ryczałt ewidencjonowany z VAT
    Od: "Roman" <romanus29@małpa.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > Ekhm... chyba już kiedyś było komentowane ;)
    > Skoro *wpiszesz* na druku to sprzedaż zostanie właśnie
    > *udokumentowana* ! Tak na oko szacując - to właściwszą nazwą jest
    > "sprzedaż bezrachunkowa" !

    OK, wpisanie na takim druku jest udokumentowaniem, ale czy muszę w
    jakikolwiek sposób dokumentować sprzedaż danego przedmiotu/towaru poza
    wpisem kwoty netto do ewidencji przychodów i VAT do ewidencji sprzedaży VAT?
    Osobiście wolałbym jak najmniej papierkologii i jeśli coś nie jest wymagane
    to tego po prostu bym nie robił.
    Chyba, że papierkologia poza swoją naturalną uciążliwością pozwalała by w
    danym przypadku osiągnąć realne korzyści... ;-)

    > wKF: obowiązkowa. Nawet jakby była puta.
    > Podobnie jak ewidecja wyposażenia oraz książka kontroli.

    W US powiedziano i sprzedano mi następujące, obowiązkowe pozycje:

    - Ewidencja środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych
    - Rejestr nabycia VAT
    - Rejestr sprzedaży VAT
    - Ewidencja przychodów dla podatników płacących zryczałtowany podatek
    dochodowy

    Czy są jeszcze jakieś obowiązkowe broszury/druki, które powinienem, a raczej
    powinniśmy mieć (działamy jako spółka cywilna)?
    --
    Pozdrawiam!

    Roman