    From: "Aneta" <d...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Rozpoczeta dzialalnosc i....?
    Date: Mon, 18 Feb 2002 09:08:23 +0100

    Użytkownik Michal Zurawski <m...@a...waw.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:a4jf5b$1ocr$...@p...acn.pl...

    > Użytkownik "Aneta" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    PIT-5

    > Jeszcze troche to potrwa i o to na razie nie musze sie martwic.

    > Jaki to jest dokument?

    PIT-36

    > Rowniez mam pytanie jaki to dokument, przy czym data rozpoczecia
    dzialalnosci w
    > moim przypadku to 4 grudzien 2001, natomiast rejestracja w US miala
    miejsce
    > dopiero w styczniu, wiec jak to bedzie w takim przypadku?
    > I czy musze dostarczac jakis dokument co miesiac do US, w ktorym pisze, ze
    nie
    > mam dochodu (nie wystawilem zadnej faktury)?
    >
    > Pozdrawiam
    > Michal Zurawski

    PIT-36 w którym wykazujesz osiągnięte dochody z różnych źródeł (umowa o
    pracę, zlecenie, dzieło, DG) Nie musisz go składać jeśli wogóle nie
    osiągnąłeś dochodów lub jeśli nie przekroczyły one kwoty wolnej od podatku.
    Jeśli jednak pracowałeś i osiągnąłeś jakiś dochód nawet nie przekraczający
    kwoty wolnej np w ramach umowy zlec. i zleceniodawca odprowadził zaliczkę na
    pod. doch. to składając ten PIT możesz uzyskać zwrot zapłaconej zaliczki na
    podatek.
    Jeśli nie jesteś vatowcem to nie musisz składać miesięcznie żadnej
    informacji do US poza PIT 5, o którym pisałam wcześniej i wtedy kiedy
    będziesz już miał obowiązek jego składania.
    A tak na marginesie proponuję lekturę jakiejś publikacji odnośnie
    prowadzenia kpir oraz obowiązków płatnika - jeśli zamierzasz robić to sam.
    Pozdr. Aneta