eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiRozpoczecie dzialanosci - wyposarzenie nabyte wczesniej › Re: Rozpoczecie dzialanosci - wyposarzenie nabyte wczesniej
  • Data: 2003-01-29 11:55:00
    Temat: Re: Rozpoczecie dzialanosci - wyposarzenie nabyte wczesniej
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 29 Jan 2003, Michal Grochala wrote:

    >+ Witam,
    >+
    >+ Jestem wlasnie po lektorze archiwym tej grup, zwiazanym z tematem mojego
    >+ postu, ale man jeszcze kilka niejasnosci, ktore chcialbym wyjasnic.

    Chyba tylko niektóre posty wybrałeś :)

    >+ 1. Mam komputer wart 3'000 zl (nabyty przed rozpoczeciem DG). Wiem ze moge
    >+ go wcianac na EST i jednorazowa amortyzowac.
    >+ Moje pytanie jest wiec, czy wciagniecie go do wyposazenia nie bedzie
    >+ wygodniejsze - nie mam zamiaru likwidowac dzialalnosci, chodzi mi wylacznie
    >+ o "wygode papierkowa" i szybkosc "odzyskania" pieniedzy .

    Szybkość odzyskania jest ta sama - amortyzację jednorazową możesz
    zaaplikować zarówno w miesiącu następnym (tak jak "zwykłą") jak
    i miesiącu wpisania ! (zwykłej nie można).
    Papierkologia... no przecież EW (>1500zł) jest obowiązkowa, więc
    i tak gdzieś ci będzie "wisiało" :)

    >+ 2. Czy srodki wciagniete do wyposazenia firmy, a nie na EST (nabyte przed
    >+ rozpoczeciem DG), moga byc amortyzowane jednorazowo (w pierwszym m-cu
    >+ dzialanosci w koszty), czy tylko rocznie (bodajze 20% na rok)

    Wyposażenie wyłącznie wpisuje się w koszty !
    Jeśli coś nadaje się do zaliczenia w wyposażenie *i* ma
    wartość >3500 zł *oraz* nie zostanie sprzedane/złomowane/ukradzione
    przed 1 rokiem to "by ustawa" jest ŚT i nie ma odwołania.

    >+ 3. Co zrobic z telefonem za 300zl (nabyty prze rozpoczeciem DG). Z lektory
    >+ archiwum grupy wynika ze nie moge go wpisac na EST i amortyzowac
    >+ jednorazowo, nie moge go rowniez wpisac na wyposazenie, w KUP tez nie moge
    >+ bo nabylem go wczesniej. Pytanie jest wiec - jak go wliczyc w koszty i czy
    >+ jest to wogole mozliwe.

    IMHO zależy czy kupiłeś *telefon* czy *usługę* której był częścią.
    Jeśli telefon to nie widzę problemu - do ŚT go !
    Jeśli usługę - to to nie jest KUP i trudno. Również rozliczenia
    KUP z użytkowania wyłącznie na podstawie listy rozmów...

    >+ Ewentualne linki do opowiedzie, rowniez mile widziane.

    Chyba tylko do ustawy cię odeślę :)

    pzdr, Gotfryd