  • Data: 2004-02-24 21:19:16
    Temat: Re: Rozliczenie straty ?
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "gorgo" <p...@p...onet.pl> wrote in message
    news:65ac.000011cf.403baad1@newsgate.onet.pl...
    > witam
    > rozliczam sie z CIT.
    > w ubieglym roku podatkowym ponioslem strate podatkowa.
    > teraz w styczniu pojawil mi sie dochod do opodatkowania i moj ksiegus
    > powiedzial ze powinienem zaplacic od tego zaliczke. jak to jest? czy nie
    > powinienem rozliczac jakos straty z ubieglego roku? on mi mowi ze przez
    caly
    > rok zaliczke wplaca sie normalnie a strate uwzglednia sie dopiero w
    zeznaniu za
    > clay rok i wtedy wyjdzie jakas nadplata i 'alfons' mi wszystko zwroci..to
> [...]

    stratę możesz rozliczać przy obliczaniu zaliczki za każdy miesiąc w CIT-2, a
    nie tylko w rozliczeniu rocznym CIT-8, pamiętając, że w danym roku możesz
    rozliczyć nie więcej niz 50% straty z lat ubiegłych (tu odsyłam dokładnie do
    ustawy). Niektóre urzędy jednak czepiają się, jeżeli zaczynasz korzystać z
    rozliczenia straty z lat ubiegłych przed złożeniem cita rocznego (ale nie
    wszystkie).

    pzdr.
    Magda