eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiRozliczenie VAT za usługi telekomunikacyjne kupione u Niemców › Re: Rozliczenie VAT za usługi telekomunikacyjne kupione u Niemców
  • Data: 2007-02-26 16:36:42
    Temat: Re: Rozliczenie VAT za usługi telekomunikacyjne kupione u Niemców
    Od: "Cavallino" <k...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "my way" <y...@s...tlen.pl> napisał w wiadomości
    news:

    > ciekawe, skąd w takim razie polski odbiorca ma wiedzieć, czy usługa którą
    > zakupił od nabywcy z innego kraju jest dla niego importem usług czy tez
    > nie :)
    > określenie miejsce świadczenia "działa" w obie strony

    Powinno.
    Co nie znaczy że tak jest.

    > opiera się pewnie na tym samym, co niektórzy polscy podatnicy - niewiedzy
    > :)

    Niewykluczone.
    Ale padło pojęcie "odbiorca masowy" które w polskim prawie raczej nie
    występuje.
    I bez przekopania się przez niemieckie prawo podatkowe dalej nie pojedziemy.

    > mam na mysli dyrektywę *wspólną* dla krajów ue

    Tą, w której występuje zakaz wprowadzania zakazu odliczania vat od paliw?
    ;-)
    To chyba jakoś równie mało przydatny świstek papieru.....

    Ja też. ;-)