eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiRozliczenia miedzyokresowe kosztowRe: Rozliczenia miedzyokresowe kosztow
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!news.ipartners.pl!news.task.gda.pl!newsfeed
    00.sul.t-online.de!newsfeed01.sul.t-online.de!t-online.de!newsfeed.tpinternet.p
    l!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: "Damian Surdyn" <s...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Rozliczenia miedzyokresowe kosztow
    Date: Fri, 13 Feb 2004 08:47:59 +0100
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 25
    Message-ID: <c0hvem$4vk$1@nemesis.news.tpi.pl>
    References: <c0h8lr$ec6$1@flis.man.torun.pl>
    NNTP-Posting-Host: 195.117.144.80
    X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1076658455 5108 195.117.144.80 (13 Feb 2004 07:47:35
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 13 Feb 2004 07:47:35 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1106
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1106
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo.podatki:105547
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "grynio001" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:c0h8lr$ec6$1@flis.man.torun.pl...
    > Mam fakture za serwer wirtualny (utrzymanie domeny, miejsce w sieci
    > itd.) na fakturze stoi wyraznie, ze oplata jest roczna. Kwota okolo 500
    > PLN. Czy musze rozliczac to przez caly rok czy moge jednorazowo
    > wrzucic w koszty? Dodam, ze chodzi o Ksiazke przychodow/rozchodow.
    > Miesieczny przychod okolo 10.000 PLN.
    > A jesli mam rozliczac miedzyokresowo to co z VATem? Czy VAT
    > naliczony z faktury od razu odliczam w calosci czy rowniez w czasie?
    >

    Witam,

    Pierwsza sprawa to VAT, odliczamy w miesiącu OTRZYMANIA faktury, lub w
    następnym (całą kwotę podatku). Co do rozliczenia kosztów... teoretycznie
    powinieneś zaksiędować całą kwotę na RMK i miesięcznie przeksięgowywać 1/12
    całości (netto). Ewentualnie całość zaksięgować jednorazowo w koszty
    bieżącego okresu i na 31.12.2004 rozliczyć koszty dotyczące 2005r.

    Pozdrawiam

    DS


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1