    From: witek <w...@g...pl.spam.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Rozliczanie za granica, a US w Polsce ?
    Date: Thu, 03 Mar 2005 09:14:56 -0600

    gilberto wrote:
    > Mam pewien problem i chcialbym sie poradzic grupowiczow. Moi rodzice od 1990r
    > przebywaja legalnie w USA. Od poczatku rozliczaja sie z odpowiednikiem urzedu
    > skarbowego w USA. Mama nigdy nie pracowala w Polsce, a tata tylko za czasow PRLu
    > w sluzbie zdrowia. Nigdy nie rozliczali sie z urzedem skarbowym przez tyle lat.
    > Nie posiadaja nr NIP. Poniewaz posiadaja pewne mienia w Polsce - dom,
    > mieszkanie, dzialki rolnicze, ktore chcieliby przekazac mi, chcialbym sie
    > poradzic was, czy musza wystepowac do US w celu nadania nr NIP? Rozumiem, ze za
> [...]

    To ci od razu poradzę.
    Skorzystaj z usług doradcy podatkowego, za dużo spraw i za bardzo
    skomplikowane, zeby ktoś ci tu cos doradził.
    Podatków od zarobków w stanach na pewno nie zapłacą, od tego co robili w
    polsce na pewno tak, ale cześć sprawa już się przedawniła, więc tak
    prosto się tego powiedzieć nie da.