  • Data: 2006-06-05 12:18:38
    Temat: Re: Rozbudowa domu - inwestycja DG?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 5 Jun 2006, Pawel wrote:

    > Prowadzę jednoosobową DG. Mam zamiar rozbudować dom dodając garaż i dwa
    > pokoje. Jeden z tych pokoi zamierzam przeznaczyć na prowadzenie DG.
    >
    > Czy jest możliwość wrzucenia części tej rozbudowy w koszty jako inwestycji?
    > Jeśli tak to jak - proporcjonalnie? I kiedy - w trakcie budowy, czy po
    > zakończeniu?

    Hm... tak mi się nasuwa:
    - słowo "inwestycja" kojarzy się nieodparcie ze słowem" amortyzacja" :)
    (po polsku pytając: czy wyraziłem się zrozumiale?) Jedyny przypadek
    amortyzacji w trakcie budowy który kojarzę to statki pełnomorskie :|
    - "lokal przeznaczony na DG" kojarzy mi się z dość wysokim podatkiem
    od nieruchomości (17zł/m^2/mc czy jakoś tak) a jakby kto wiedział
    i dla zaspokojenia ciekawości mógł zapodać czy w razie "proporcjonalnego
    rozliczania" jakoś nie uderzy to również w powierzchnie o przeznaczeniu
    ogólnym, czyli korytarze schody i inne takie - to się douczymy :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)