  • Data: 2012-01-18 00:27:38
    Temat: Re: Rezygnacja z rozliczania podatku VAT - pilne
    Od: J <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Firma która mi płaci jest zagraniczna, ja otrzymuje umówioną kwotę i z
    niej opłacam wszystkie należności skarbowe. Jestem zielony jeżeli
    chodzi o rachunkowość więc może się mylę...
    Umówiłem się na łączną kwotę wynagrodzenia X, czyli po miesiącu
    wystawiam fakturę na kwotę:
    Netto (X / 1,23) + VAT (Netto * 23%) = X. Od kwoty X muszę opłacić
    VAT, zgadza się ? Nie mam wysokich kosztów aby zrównoważyć VAT, już
    nie mówiąc aby go przewyższyć. Co innego jak bym zawarł klauzulę na
    fakturze, że mój pracodawca opłaca VAT w swoim kraju, wtedy już nie
    musiałbym płacić w Polsce VAT'u - zgadza się ?

    P.S.
    Tak czy inaczej udało mi się przestać być VATowcem. W US złożyłem
    oświadczenie ze nie sprzedawałem na fakturę oraz nie odliczalam
    podatku od zakupów, a także nie dokonałem żadnych działań związanych z
    działalnością gosp.