  • Data: 2003-11-05 10:08:10
    Temat: Re: Reprezentacja i reklama - dokumentowanie
    Od: Catbert <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > W jaki sposób powinienem udokumentować wydatek na RiR poniesiony w
    > restauracji podczas spotkania z klientem ? Czy wystarczy mi paragon z
    > kasy fiskalnej (uzupełniony o moje dane), czy muszę mieć fakturę VAT ?

    Faktura VAT;
    W innym przypadku mógłbyś przedstawić wszystkie paragony od
    znajomych/sąsiadów - nawet te zebrane z kosza na śmieci.
    Oczywiście możesz mieć znajomego kelnera, co wystawia dowolne faktury na
    dowolne (no, prawie) kwoty - ale nie zrobi tego za darmo.

    Są kraje, w których prawo podatkowe jest równie szczegółowe jak nasze
    np. Niemcy - jednakże tam wystarczy, że powiesz, że wydałeś na obiad np.
    50 EUR i jest OK. Wlicza się to do delegacji np.
    Problem jest wtedy, gdy ktoś zakabluje księgowemu, że to kontrahent
    postawił obiad, a nie Ty. Ale jest to sprawa wewnątrz firmy.

    Pzdr; Catbert, EHRM