  • Data: 2011-01-13 08:57:42
    Temat: Re: Remanent likwidacyjny dla celów PIT
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 13 Jan 2011, tomek wrote:

    > Albo nie zrozumiałem uśmieszku, albo nie przeczytałeś nowego art. 24 updof.

    Albo ja czegoś nie rozumiem, albo masz na myśli zastąpienie obowiązku
    przechowywania EST "wykazem". Zawartość ta sama, jak rozumiem, jako że
    gdzieś od 2003 zaliczenie do EST musi być formalne [1]
    Liczą się "ujęte w majątku", czyli ujęte w EST lub zaliczone w koszty.
    Wyposażenie akurat nas nie interesuje (celowo wykreśliłem z cytatu).
    Pic w tym, że "wykaz" nie dotyczy spisu z natury!
    Remanent, czyli "spis z natury", czyli zestawienie towarów *faktycznie*
    znajdujących się w majątku (a nie że "zaliczonych do papierów"!) dotyczy
    stanu magazynowego (i kiedyś obejmował również wyposażenie, ale nigdy ST).
    ST to te które "zostały zaliczone do ST", czyli poddane amortyzacji,
    a tym samym "ujęte w papierach". Fizyczna obecność składnika
    "wykorzystwanego w DG" nie świadczy o zaliczeniu do ST.
    Co najwyżej fizyczna nieobecność może świadczyć o zbyciu, a pośrednio
    o niedopełnieniu obowiązku podatkowego :)

    Możesz objaśnić co masz na myśli w nowym art.24?

    [1]
    Wcześniej zapis ustawy dotyczył faktycznego spełniania warunków ST,
    również bez wpisu i dokonywania amortyzacji; taka była litera przepisu,
    zapis zmieniono po stwierdzeniu przez NSA iż USy dokonujące w takich
    przypadkach "zaliczenia do ST z mocy ustawy" miały rację.
    Dla porządku zaznaczę, że mimo iż w tym okresie "zaliczenie do ST"
    następowało z mocy "wykorzystywania w DG", *również* nie było obowiązku
    dokonywania spisu z natury takich ST (acz obowiązek podatkowy w razie
    sprzedaży był!)

    pzdr, Gotfryd