eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiRemanent koncowy a niedobory i KPiR › Re: Remanent koncowy a niedobory i KPiR
  • Data: 2005-06-06 19:32:25
    Temat: Re: Remanent koncowy a niedobory i KPiR
    Od: "Magdalena B." <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Użytkownik "Kalina" <d...@s...pl .invalid> napisał w wiadomości
    news:d81lj2$ssr$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Witam
    >
    > Sprawa dotyczy niedoborów (strat) w towarach handlowych na koniec roku.
    > W Urządzie Skarbowym Pani naczelnik przyjmuje, ze jeśli np w ciagu roku
    > występują jakieś niedobory w towarach, nalezy po prostu w KPiR wyksięgować
    > je z kol 10 i wpisać w pozostałych wydatkach. Natomiast jesli niedobory
    > zostaną ujawnione na koniec roku, nie ma potrzeby dokonywania takich
    > przeksięgowań, ponieważ w remanencie i tak są już uwzglednione (a raczej
    po
    > prostu ich nie ma) niedobory. To wszystko sprowadza sie do stwierdzenia,
    że
    > straty w środkach obrotowych z powodzeniem zaliczane sa do KUP.
    > Tymczasem wpadł mi w ręce artykuł, z którego wynika, że straty spowodowane
    > zdarzeniami losowymi (pozar, kradzież - odpowiednio udokumentowane np
    > protokołem policyjym itd), oraz inne straty niezawinione (których trudno
    > było uniknąć, albo inaczej - jeśli podatnik zrobił wszystko, aby ich
    > uniknąć - mogą być KUP). Tymczasem straty spowodowane po prostu tym, że
    > pracodawca nie dopilnował pracowników, albo sam niestarannie wydawał towar
    > (czy jakkolwiek mozna tłumaczyć braki w towarach) - po prostu straty z
    winy
    > podatnika nie zaliczane są do KUP.
    >
    > Co o tym sądzicie - czy ktos w takich sytuacjach wyksięgowuje niedobory z
    > kosztów?

    Ty nie "wyksięgowujesz" niedoborów z kosztów tylko wpisujesz kwotę remanentu
    końcowego w kol.10 KPIR. Pośrednio może sie to wydawać korygowaniem kosztów
    materiałowo-towarowych, ale w KPIR nie musisz sie tym martwić. Jedynie
    naprawdę nadgorliwy urzednik może dokładnie przeanalizować co jest tym
    niedoborem i co sie z tym stalo - czy np. nie zużyłaś towaru na prywatne
    potrzeby swoje lub swoich pracowników - wtedy mógłby pojawić sie problem.
    Jeśli to są natomiast "zwykłe" ubytki w towarach, które potrafisz uzasadnić
    to naprawde nie masz się czym przejmować.
    Magdalena B.
    .


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1