  • Data: 2002-04-11 00:17:10
    Temat: Re: Re: Re: sprzedaż nieruchomosci a Vat
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 10 Apr 2002 m...@p...onet.pl wrote:
    [...]
    >+ > Podzielam wątpliwość - zdaje mi się że właścicielem nieruchomości
    >+ > jest (by definition) właściciel gruntu na której toto stoi.
    [...]
    >+ Skoro wybudowałam pawilon z własnych środków na terenie spółdzielni i mam prawo
    >+ go sprzedać (w umowie ze spółdzielnią mam to zagwarantowane) to chyba
    >+ oznacza,że jest to moja własność...czy się mylę?

    Kiedyś to było możliwe.
    Dziś AFAIK obowiązuje zasada "czyj grunt - tego chałupa".
    (a czyj grunt ??)

    >+ Potrzebny ten akt czy nie, bo
    >+ już sama nie wiem...sprzedaję tylko budynek...

    Hm... byłem przekonany że już się NIE DA (tj. że wszystkie
    przypadki sprzedaży "samego budynku" przy np. nieuregulowanej
    własności gruntu są wstrzymywane). Może się mylę, daj znać
    jak się dowiesz !
    BTW: zdawało mi się że to m.in. "z okazji" zasady "czyj grunt..."
    była 'promocja' na wykup gruntu dzierżawionego ! (żeby choć
    częściowo rozwikłać problem tych, którzy kiedyś - legalnie - na
    'wieczystym' wznosili SWOJE budynki)

    Pozdrowienia, Gotfryd
    (który czekał dość długo aż UM sobie mapki poukłada, nim
    ustali co i jak - bo inaczej podobno właśnie mieszkań
    nie dało się sprzedać)