    From: s...@s...pl (Sławomir Dąbrowski)
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Re: --= Paragon do zaliczki ??? =--
    Date: Fri, 19 Apr 2002 10:50:47 GMT

    On Thu, 18 Apr 2002 16:41:46 +0200, "dubo" <d...@e...pl> wrote:

    >No tak nadal nic nie wiem..
    >
    >Bo w przypadku gdy klient zamawia np. TV którego nie mam na stanie i chce
    >wpłacić zaliczkę w wysokości 50% ceny owego TV jak powinienem postąpić?
    >
    >Towaru nie mam na magazynie , bo właśnie mam go sprowadzić na zamówienie
    >klienta więc nie mogę wystawić mu faktury..
    >
    >W sumie to mam inny przypadek, pani za pierwszym razem wpłaca 500zł zaliczki
    >na towar o wartości 3000zł i już twierdzi , że powinien być wystawiony
    >paragon, dostaje tylko KP. Jednak dzień przed odbiorem przychodzi i mówi ,że
> [...]

    Trzeba przyznać, że baba jest durna jak...urzędniczka skarbówki. Jakby
    nie mogła poczekac ten jeden dzień na paragon. Jednak wygląda na to,
    że trzeba jej ten paragon wystawić, bo wg ustawy w kasie należy
    rejestrować obrót a za obrót wg ustawy uznaje się także udzielenie
    zaliczki powyżej 50% wartosci towaru. Nie widać też także żadnego
    zwolnienia. Z drugiej strony przepisy nie precyzują jak ma wyglądać
    taki paragon na zaliczkę. Faktury zaliczkowe są zdefiniowane, paragony
    nie.

    Sławomir Dąbrowski