    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Re[2]: VAT Kwartalnie - co po 30.09?
    Date: Fri, 18 Oct 2002 03:03:38 +0200

    On 18 Oct 2002, Krzysztof A. Ziembik wrote:
    [...]
    >+ Przechodzac do meritum:
    >+ >>+ Użytkownik "Gotfryg Smolik" <napisał w wiadomości
    >+ GSld> A kwartał - to chyba że za jakiegoś króla postanowiono
    >+ GSld> i jeszcze nikt nie uchylił... ale nie znam ;)
    >+ GSld> Inaczej mówiąc - jest to określenie mało prawne :]
    >+
    >+ Kwartal to wedle wszelkich znakow na niebie i ziemi - 1/4 roku, a wiec
    >+ 3 miesiace. A definicje miesiaca znamy...

    Oczywiście. I KC definiuje dokładnie "granice" miesiąca.
    Przyjmując że kwartał to 3 miesiące - mamy zdanie tych co
    twierdzą że mogą to być dowolne kolejne 3 miesiące.
    KC (ani inny znany mi akt prawny który *mógłby* regulować
    ogólnie pojęcie kwartału; ustawa o hodowli koni, mogłaby
    dajmy na to nie być adekwatna :) - o ile taka jest i definiuje
    pojecie kwartału przypadkiem) nie stanowi że kwartały zaczynają
    się w miesiącach I, IV, VII, X.

    >+ GSld> Tak na deser: na *.podatki widziałem pytanie "a co ze spółkami"
    >+ GSld> (bo w treści nie ma mowy że spółkom *nie wolno* być MP).
    >+
    >+ Art. 17a ustawy o VAT definiuje: "małym podatniku - rozumie sie przez
    >+ to podatnika podatku od towarow i uslug...". Spolka rowniez jest
    >+ podatnikiem, wiec czemu miala by nie podlegac?

    Ja nie widzę przeciwwskazań, dziwnym było że nikt z komentatorów
    nie wspominał o spółkach :)

    >+ GSld> To powiedz mi - kiedy zaczyna się kwartał, jeśli spółka
    >+ GSld> postanowiła rok księgowy rozpoczynać np. w kwietniu ??
    >+
    >+ IMHO nie ma tutaj znaczenia czy to rok ksiegowy czy kalendarzowy. Art.
    >+ 10 punkty 1c i 1d stanowia, ze kwartalne rozliczanie mozna rozpoczac
    >+ niejako "z biegu",

    Znaczy, również stoisz na stanowisku że w dowolnym miesiącu ?
    Ciekawe jak interpretacja się rozwinie :)

    >+ a wczesniej po prostu trzeba zawiadomic urzad.
    >+ Kwartal podatkowy (tak go sobie nazwe) moze sie nie nakladac z
    >+ kwartalem ksiegowym czy kalendarzowym.
    >+
    >+ GSld> Pozdrowienia, Gotfryd
    >+ GSld> (technokrata, of course :) - stałe muszą być zdefiniowane,
    >+ GSld> bo inaczej logika zawodzi !)
    >+
    >+ Tez jestem technokrata, ale z przymusu. Logika nie zawodzi - zawodza
    >+ przepisy. A "stałe" w przepisach to po prostu "zmienne" :)

    -:O !

    >+ Serdecznie pozdrawiam,

    Wzajemnie - Gotfryd