  • Data: 2004-01-19 10:54:21
    Temat: Re: Raty - temat z korzeniami ;)
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Samotnik napisał:

    > Mam f-rę za usługę wystawioną w grudniu, jest na niej napisane, że płatność
    > w dwóch ratach - 50% niezwłocznie po otrzymaniu, 50% w kwietniu 2004.
    > Pierwsze 50% zapłaciłem w grudniu, drugie zamierzam zgodnie z terminem.
    > Jestm płatnikiem VAT, KPiR, rozliczam się memoriałowo, czy dobrze zrobiłem
    > ujmując 100% w KUP w grudniu? A co z VATem, tak samo?

    Jeżeli rozliczasz sie memoriałem to moment zapłaty (poza nielicznymi
    wyjątkami - umowy cywlino prawne, odsetki) nie ma związku z momentem
    powstania kosztu.
    Tak więc koszt dotyczący grudnia księgujesz w grudniu bez względu na to
    kiedy, i czy w ogóle, za fakturę zapłacisz.

    Poniewaz nie wiemy jaka to usługa ani czy wystawca faktury nie jest MP
    to trudno jednoznacznie powiedziec cos o momencie odliczenia VATu.
    Nie wiemy tez czy Ty czasem nie rozliczasz VAT kasowo. :-)

    Generalna zasada to odliczenie VAT w miesiącu orzymania fakury lub w
    nastepnym. Ale sa wyjątki.
    Tu mamy za mało danych.

    Maddy

    --