  • Data: 2008-07-17 20:39:58
    Temat: Re: Rachunek czy pragon? Pilne
    Od: r...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

    On 17 Lip, 21:04, <s...@a...pl> wrote:

    > W związku z przytoczonymi wyżej dowodami przyznaję się do błędu.
    >
    > :)

    Ja tu widze ciekawa rzecz:

    "1. Podatnicy dokonujący sprzedaży na rzecz osób fizycznych
    nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych
    są obowiązani prowadzić ewidencję obrotu i kwot podatku należnego przy
    zastosowaniu kas rejestrujących."

    Czyli jesli dokonuje sprzedazy na rzecz ofnpdg TO powinienem *caly*
    obrot fiskalizowac? A nastepnie firmom wystawiac faktury do paragonow?
    Tak mi wychodzi, o ofnpdg jest tylko w art. 111.1, dalej MF tego
    zapisu nie "lagodzi", rozporzadzenie tez mowi o punktach w ktorych
    prowadzi sie sprzedaz(ni slowa o ofnpdg).

    Czyli co - jesli swiadcze firmom uslugi, wpadlem przypadkiem w kase,
    DG prowadze w biurze ale zglosilem tez mieszkanie, to mam miec dwie
    kasy i drukowac rocznie 754 zerowe raporty?
    I ile lat tak - bo przeciez tylko ci co dokonuja sprzedazy na rzecz
    ofnpdg musza rejestrowac na kasie - wiec np po dwoch latach zerowych
    raportow powinno sie wypadac z kasy, zgodnie z duchem przepisow(ale
    pewnie dopiero NSA tutaj moglby pomoc :) )