eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiRACHUNKOWOŚĆ A POD. DOCHODOWERe: RACHUNKOWOŚĆ A POD. DOCHODOWE
  • Data: 2002-01-14 15:16:07
    Temat: Re: RACHUNKOWOŚĆ A POD. DOCHODOWE
    Od: s...@s...pl (Sławomir Dąbrowski) szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 14 Jan 2002 15:09:26 +0100, <s...@p...onet.pl> wrote:

    >JAK W PRAKTYCE KSIĘGOWAĆ COŚ, CO TERAZ NIE JEST KOSZTEM UZYSKANIA PRZYCHODU,
    >BĘDZIE PÓŹNIEJ, JAK O TYM PAMIĘTAĆ? CZY TWORZYĆ KONTA SZCZEGÓŁOWE, W RAMACH
    >KOSZTÓW I PRZENOSIĆ W TĘ I Z POWROTEM?

    To zależy, różne są sytuacje np. niewypłacone umowy zlecenia - uważam,
    że nie warto. Zazwyczaj na koniec miesiąca jest tego kilka sztuk -
    można to łatwo przeanalizować i wyrzucić z kosztów statystycznie.
    Odsetki od dostawców - najlepiej księgować na koniec roku, ale jak już
    bardzo chcesz księgować na bieżąco to chyba warto mieć konto naliczone
    i zapłacone i przerzucać po zapłaceniu. To też zależy od ilości. Jak
    masz mało not to można sobie przeanalizować sytuację na koniec
    miesiąca i też wyrzucać statystycznie. Odsetki po drugiej stronie (od
    należności) tak samo: księgować jak wiesz, że na pewno będziesz się
    domagać zapłaty, ewentualnie na bieżąco a w koszty rezerwę. Po
    zapłacie rezerwę rozwiązujesz.

    Sławomir Dąbrowski

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1