  • Data: 2006-10-31 12:33:48
    Temat: Re: Pytanie ws.załozenia ewidencji sprzedaży
    Od: KaMil <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisal(a):

    > 31.XII możesz zatrudnić pracownika, ten jeden wpis zrobi on... i będzie afera.
    Bujasz w obłokach! Trzymaj się stanu faktycznego i nie każ zatrudniać.

    > To zajrzyj do par.30.3 rozporządzenia.
    A tam warunek "o której mowa w § 8 ust. 1 pkt 2.", gdzie wskazuje sie
    obowiazek w przypadku biura. Tu (nasza kwestia) nie ma biura i, aby
    uprzedzić - przypadkiem nie każ tam iść.

    > A później powiedz sobie czy korzystanie z prawa do rozliczania
    >KPiR w terminie późniejszym jest przymusowe :)
    Odwracasz sens pytania. Nie potrafisz odpowiedzieć na zadane pytanie
    wprost?

    > par.8.1 stwierdza że w razie powierzenia biuru "podatnik[..]
    > nie zawiera żadnego zakazu prowadzenia ewidencji sprzedaży
    Już raz pytałem. NIE chodzi o to, że ewidencje założy, BO nie jest to
    zabronione, ale czy z tak zalożonej ewidencji może korzystać wpisując
    na koniec m-c jedną kwotą.
    Inaczej - PRAWO wpisywania jedna zbiorczą kwotą, i to nawet przed
    20-tym dano podatnikom, ktorzy na mocy prawa są 'zobowiązani' do
    zalożenia ewidencji. Innym (tym co sobie dobrowolnie zakładają) nie
    dano, czyli należy uznać, ze nie mają takiego prawa (prawa odstępstwa
    księgowania codziennie i na podstawie DW).
    --
    KaMil