eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiPytania odnośnie sprzedaży wysyłkowejRe: Pytania odnośnie sprzedaży wysyłkowej
  • Data: 2007-08-22 18:12:35
    Temat: Re: Pytania odnośnie sprzedaży wysyłkowej
    Od: cb <c...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Ania pisze:
    > Użytkownik "cb" <c...@N...onet.pl> napisał w wiadomości
    > news:46c8aff4$0$597$f69f905@mamut2.aster.pl...
    >> Witam,
    >>
    >> Sklep wysyłkowy, KPiR, VAT
    >>
    >> 1. Czy opakowania do wysyłki (pudełka, koperty) należy traktować jako
    >> towary handlowe (materiały?) i wpisywać do kol. 10 KPiR ?
    >> Wg. mnie tak.
    >>
    > Hm,będzisz je inwentaryzować na koniec roku?i pisac protokoły jak się jakaś
    > zniszczy?IHMO jest to zwyczajny koszt,jak wszystkie inne...tak więc kol
    > 14...no chyba,że handlujesz kopertami,to co innego
    > pozdrawiam ania
    >
    >
    Po pierwsze definicja materiałów pomocniczych z Rozporządzenia:
    "materiałami pomocniczymi są materiały niebędące materiałami
    podstawowymi, które są zużywane w związku z działalnością gospodarczą i
    bezpośrednio oddają wyrobowi swoje właściwości"

    Opakowania są ewidentnie zużywane, ale czy oddają swoje właściwości to
    nie jestem pewien.

    Druga sprawa. U mnie w koszt wysyłki wchodzi opłata przekazywana poczcie
    polskiej na podstawie pełnomocnictwa, a ewentualna nadwyżka
    rzeczywistych kosztów nad tymi przekazanymi poczcie jest traktowana jako
    koszt opakowania (i tak będzie uwzględniona na paragonie, jak już będę
    ewidencjonował na kasie fiskalnej).

    Wydaje mi się, że z obu wyżej wymienionych powodów powinienem traktować
    opakowania jako materiały pomocnicze.

    pozdrawiam,
    cb

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1