    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Przeterminowany VAT - już nie koszt?
    Date: Fri, 22 Feb 2002 23:20:57 +0100

    On Fri, 22 Feb 2002, Boguslaw Szostak wrote:

    >+ "GreGG"
    [...]
> [...]
    >+ To bardzo ciekawy pomysl.
    >+
    >+ DEKLARACJA za grudzien byla zlozona w terminie.
    >+ Deklaracja za listopad nie.
    >+
    >+ Lecz deklaracje za listopad nalezy skorygowac jesli miala nieslusznie
    >+ wykazany VAT
    >+ do odliczenie - bo odliczeine sie nie nalezalo.
    >+
    >+ I teraz wlasnie - DEKLARACJA za grudzien byla zlozona w terminie.
    >+ jaki przepis zabrania ja skorygowac o podatek, ktory podatnik MIAL PRAWO
    >+ odliczyc, lecz "zapomnial/przeoczyl"....

    Jest problem, którego nie do końca udało się wyjaśnić: w ustawie
    jest zapis że nie wolno zapodawać korekt "w czasie kontroli".
    No i US uniemożliwił złożenie "w czasie" a PÓŹNIEJ mogło być
    za późno....
    MOGŁO - bo taki argument był cytowany (że US tak powiedział)
    a nie BYŁO (bo nie wiem). Ale biorąc pod uwagę wspominany
    ostatnio wyrok NSA że podatnik ma płacić, nawet jeśli winny
    (częściowo, przeciągania wydania decyzji) jest US...
    -:(

    >+ > b.) pani zasugerowala pogodzenie sie z tym i przestrzeganie terminow na
    >+ > przyszlosc.
    >+
    >+ ta druga rada jest jak najbardziej godna poparcia...

    ...a do podważenia pierwszej potrzeba pewności swojej racji,
    czasu, pieniędzy i trafienia w "linię sądu" (która jak wiemy
    się zmienia :(, niestety).
    Wygląda że Greg odpuścił.

    >+ > c.) jako ze nie chce miec problemow w przyszlosci, wole stracic te 1000+
    >+ > zlotych (ktorych zgodnie z Waszymi sugestiami nie moge zaksiegowac jako
    >+ > KUP)... Zwlaszcza ze mialem jednoczesnie kontrole w sprawie zwrotu VAT i
    >+ > zalezalo mi na zwrocie...
    >+
    >+ Mysle, ze nie byloby "klopotow na przyszlosc" w wypadku wygrania sprawy.

    No tak.
    Potrzebne byłoby stowarzyszenie, które poskłada się na "mające
    szanse" sprawy ! US - stać, za to im płacą... (a "stać" głównie
    oznacza czas, przekładający się na straty w DG)

    [...]

    ..ja też. Gotfryd