    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Przesłanie dokumentów do Urzędu Skarbowego.
    Date: Fri, 16 Oct 2009 23:35:19 +0200

    On Fri, 16 Oct 2009, Liwiusz wrote:

    > Chodzi Ci o to, że dowodem nie jest sama pieczęć, tylko te mikroślady,
    > które jednoznacznie wskazują na *tę* pieczęć, którą posługuje się pani w US?

    Powiedziałbym że nie tyle "mikro", co "mini" (ślady).
    Jak ktoś ma dobry wzrok, to pewnie i gołym okiem wypatrzy :), a sądzę
    że weryfikacja pieczątki jest łatwiejsza niż podpisu.
    "Wzorki" na odcisku są *identyczne*, cechy podpisu są co najwyżej
    "podobne".

    > A skąd wiesz, że tak nie robi?

    Bo musiałaby to naprawdę być "jednorazowość".
    Zastanówmy się: losowe używanie "ukrytej" pieczęci skutkowałoby dużą
    ilością jej odcisków, używanie tylko wobec "wybranych" osób (tych,
    których przypadkiem by się później skontrolowało), mogłoby co najwyżej
    zaskutkować jeszcze większą aferą (założenie, że kilka odrębnych spraw
    o "usiłowanie podrobienia pieczęci" w tej samej gminie nie zwróciłoby
    niczyjej uwagi na dziwny "splot przypadków", a poszkodowanych
    w szczegolności, IMVHO jest mało słuszne).

    > Chodzi mi o zasadę ogólną - jeśli jest podpis, to można zbadać, czy ktoś go
    > podrobił, czy pochodzi z ręki pani w US. A co można badać mając samą pieczęć?

    Czy właśnie tą pieczęcią "podbito" papier? ;)

    pzdr, Gotfryd