eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiPrzeniesienie środków trwałych do swojej drugiej firmy › Re: Przeniesienie środków trwałych do swojej drugiej firmy
  • Data: 2004-09-13 11:16:50
    Temat: Re: Przeniesienie środków trwałych do swojej drugiej firmy
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik WWWojtas napisał:
    > Użytkownik "janusz" <b...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Sytuacja jest taka, że kupiłem sam. za ok. 60tys, na obecną chwilę jego
    > wartość to pewno ok. 50 tys. Jak teraz przenieść to do jawnej aby NIE MIAŁ
    > przychodu w jednoosobowej działalności (wykreślając stamtąd z ewidencji =
    > przychód?).

    Nie da się.
    Chyba że chce ci się czekać 5 lat z tym aportem. :-)
    Wykreslenie nic nie daje, dalej zbycie jest przychodem z działalności
    przez najbliższe 5 lat.

    Te przepisy maja zabezpieczyć państwo przed podwójnym wrzucaniem w
    koszty tego samego wydatku.
    Raz przeciez zamortyzowałeś ten samochód. Drugi raz amortyzować go
    będzie spółka, więc pierwszą amortyzację trzeba niejako "oddać".

    > Samochód to nieszczęsna ciężarówka, ale VATu nie odliczałem (to ciężarówka
    > kupiona od osoby fizycznej).
    A to akurat nie ma znaczenia dla podatku dochodowego.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl