  • Data: 2002-12-13 18:27:59
    Temat: Re: Przekazanie ? potrzeby ?
    Od: j...@i...pl (Jacek) szukaj wiadomości tego autora

    > Jeżeli jest to czynnośc *opodatkowana* to nie jest zwolniona a więc
    > nalezy sie podatek 22%. Sam sobie przeczysz. Zdecyduj sie na coś.
    >
    > Jedno zdanie, a widac że nie do końca przemyslałes to co napisałeś. Albo
    > nieuważnie czytałes ustawe, co w połaczeniu z faktem ze udzielasz rad
    > innym jest wysoce naganne.
    O ile sie nie mylę to jest to forum dyskusyjne - więc zachowaj trochę
    kultury kobieto !!! Zamiast mnie opieprzać zastanów się jakie konsekwencje
    dla tego nieszczęśnika ma Twoja porada.
    > A ja stoje na stanowisku iz wyłaczenie Ś z ewidencji to nie jest
    > "przekazanie towarów lub usług na własne potrzeby podatnika" w
    > rozumieniu ustawy o PTU a jedynie zaprzestanie uzywania ŚT w
    > działalnosci gospodarczej i z tej przyczyny jest "watowo" obojetne.
    > Przeciez ten środek mozna po jakims czasie znowu wciągnąc do EŚT.
    > I co wtedy? Korekta?
    >
    > Maddy
    Tak to mogłoby być rozpoczęcie jakiejś dyskusji gdyby nie to, że gość pyta o
    PRZEKAZANIE wprowadzonego wcześniej do ewidencji środka trwałego. On nie
    pyta o ZAPRZESTANIE używania ani o inne cuda-wianki.
    Zatem czytam ustawę
    1)Art. 4 pkt 8 z którego wynika, że sprzedaż towarów to czynności określone
    w art. 2
    2)Art 2 ust 3 pkt 2 z którego wynika, że przekazanie towaru na potrzeby
    osobiste podatnika podlega opodatkowaniu.(bo jest sprzedażą)
    3)Art 7 ust 1 pkt 5 z którego wynika, że sprzedaż towaru, o który chodzi w
    pytającemu jest ZW.
    4)Zakładam, że znasz różnicę w pojęciach "zwolniony" i nie podlaega VAT.
    I to by było właściwie na tyle.

    Jeszcze tylko prośba do Maddy - więcej pokory.

    Jacek P