  • Data: 2007-12-11 18:19:06
    Temat: Re: Przejście na Vat. Czy rzeczywiscie tak się zrobiłem?
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 11-12-2007 o 19:00:45 ZS <a...@w...pl> napisał(a):

    > Ja dostane 6500+vat czyli 8000z?. Musze vat oddaae a nie moge z kosztów go
    > wliczyae chyba bo by?y kupione jak nie bylem na vacie. Inaczej móg?bym z
    > ca?ego roku z wszystkich rzeczy vat odliczyae teraz. Chodzi w?asnie o to
    > ?e
    > zanim bylem vatowcem kupowa?em rzeczy i teraz trzeba bedzie jeszcze raz
    > do
    > nich vat doliczyae, dla mnie to chore albo co? 1/4 le my?le.

    Aha, o tym mówisz.

    art. 113 uptu

    5. Jeżeli wartość sprzedaży u podatników zwolnionych od podatku na
    podstawie
    ust. 1 przekroczy kwotę, o której mowa w ust. 1, zwolnienie traci moc w
    momencie
    przekroczenia tej kwoty. Obowiązek podatkowy powstaje z momentem
    przekroczenia tej kwoty, a opodatkowaniu podlega nadwyżka sprzedaży ponad
    tę kwotę. ___Za zgodą naczelnika urzędu skarbowego podatnik może
    ***pomniejszyć
    kwotę podatku należnego o kwotę podatku naliczonego*** wynikającą z
    dokumentów
    celnych oraz o kwotę podatku zapłaconą od wewnątrzwspólnotowego nabycia
    towarów, ***a także o kwoty podatku naliczonego wynikające z faktur
    dokumentujących
    zakupy dokonane przed dniem utraty zwolnienia***, pod warunkiem:
    1) sporządzenia spisu z natury zapasów tych towarów posiadanych w dniu, w
    którym nastąpiło przekroczenie kwoty, o której mowa w ust. 1, oraz
    2) przedłożenia w urzędzie skarbowym spisu, o którym mowa w pkt 1, w
    terminie
    14 dni, licząc od dnia utraty zwolnienia.

    Więc jesli te 14 dni nie minęło, to masz szanse odzyskać trochę kapuchy.