  • Data: 2007-07-06 12:24:19
    Temat: Re: Przejęcie / przekazanie działalności
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 6 lipca 2007 12:27
    (autor Gotfryd Smolik news
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0707061205091.3144@athlon64>):

    > To jest to.
    > Tyle, że dla ryczałtu jest odmienna stawka: 3% przychodu.

    No ja wiem.... Tzn. tam jest więcej stawek ZTCW.

    > Przy dużej marży opłaca się bardziej niż zasady ogólne.

    No ale jak ona ma sklep przemysłowy, to chyba nieksięgowanie zakupu towarów,
    a księgowanie całej sprzedaży sens ma mały. Ile może mieć marży np. na
    odkurzaczu?

    > Z tego m.in. powodu sam jestem przeciwnikiem utrzymywania ryczałtów:
    > niby dlaczego właściciel butika ma mieć dodatkowe preferencje wobec
    > sklepu piekarskiego (który prowizjami nie podskoczy)?

    Dla mnie ryczałt, i tak ludzi uczę, to rozwiążanie dla sektora usług.

    > No i daje to okazję do prób manipulowania - przykładowo skoro usługi
    > informatyczne to 17% a handel 3%, przynajmniej część kombinatorów
    > ma okazję sprzedawać usługę jako towar :>

    Hm... No byłem przekonany, że handlu się nie da.... To nienaturalne dla
    mnie.

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/