    From: Mieczysław <m...@U...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Przedpłaty a nieistniejące towary
    Date: Thu, 6 Jan 2005 17:59:45 +0100
    Sender: m...@o...pl@ns2.citysat.com.pl

    Thu, 06 Jan 2005 15:33:43 +0100, na pl.soc.prawo.podatki, Cezar napisał(a):

    > Witam.
    >
    > Czy można wystawić fakturę na towar, którego jeszcze się nie ma nawet
    > zafakturowanego przez dostawcę, a jest zamówiony u niego ?
    >
    > Nie chcę uciekać w stronę faktur pro-forma, choć może będę musiał.

    Jeżeli jest to przedpłata - to MZ to samo co zaliczka - więc wystawiasz
    normalną FV na zaliczkę.
    Polecam lekturę art. 106 Ustawy o podatku od towarów i usług oraz par. 17
    Rozporządzenia MF z dnia 27 kwietnia 2004 r, w sprawie zwrotu podatku
    niektórym podatnikom, zaliczkowego zwrotu podatku, zasad wystawiania
    faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których
    nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług.

    --
    Mieczysław
    ----