  • Data: 2006-01-31 00:30:54
    Temat: Re: Problem z Allegro
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 28 Jan 2006, JaMyszka wrote:

    > Pozwolę sobie na małą polemikę;p

    ...no toż grupa jest "dyskusyjna" ;)

    > Trudno traktować sprzedaż wytworu własnego umysłu jako działalność gospodarczą;/
    > Wszak "wolne" zawody nie zawsze są ujęte jako DG.

    Problem w tym że jest ileś definicji DG - dla różnych celów.
    Dla podatku dochodowego i VAT chyba jednak wykonywanie wolnego
    zawodu liczy się jako DG. I tym samym do ZUS również.

    > Wszystko zależy od popytu, a w tym przypadku trudno go określić.
    > Ja, w takiej sytuacji jak autor wątku, prowadziłabym sprzedaż i od każdej
    > transakcji przekraczającej (suma wszystkich dochodów) próg podatkowy,
    > płaciłabym zaliczkę na podatek.

    Trzeba określić tytuł - podstawę prawną płacenia podatku.
    Jaką rubrykę proponujesz?
    Mi "działalność wykonywana osobiście" nie pasuje.

    > A już mieszanie w to innej DG uważam za bezsens - wszak chodzi tu o prawa
    > autorskie i zbycie się % dochodu na rzecz tej jednostki:(

    Kiedy przepisy są tak skonstruowane że najprościej zapłacić komuś
    haracz za to że zostanie płatnikiem z tytułu umów wykonywanych
    osobiście lub obrotu prawami majątkowymi :|

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)