    From: "p...@g...pl" <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Problem 2 pity
    Date: Mon, 12 May 2003 09:47:15 +0200

    Strasznie namieszałeś.
    Po pierwsze rozumiem, że to wszystko były umowy zlecenie lub o dzieło i
    żadne umową o pracę.
    Więc to nie był pracodawca. tylko zleceniodawca.
    Zleceniodawca nie może za ciebie złożyć pit-37, nie ma takiej możliwości.
    Pracodawca gdzie pracujesz na umowę o pracę owszem tak, ale za twoją zgodą i
    to na konkretnym formularzu.

    > Nie mam podpisanej z ta firma zadnej umowy w 2002
    > Pracodawca nie przyslal mi do domu w terminie (w ogole nie przyslal) pitu
    > 8B, w zwiazku z czym dowiedzialem sie
    > o fakcie istnienia drugiego rozliczenia przypadkiem, gdy bylo juz ono
    > zlozone.
    > No i nie dostalem kwoty na ktora opiewa umowa (11 100zl)

    A skąd się dowiedziałeś o tym ich pit-37 i skąd wzięła się ta kwota. Masz
    jakąs kopię tego, ksero, cokolwiek.

    > Prosze o informacje jakie konsekwencje (prawne/karne i finansowe) zwiazane
    > sa z aktualna sytuacja.
    > Jakie konsekwencje moga wyniknac jesli :
    > nie przyznam sie do drugiego Pitu (nie ja go wyslalem i nie mialem podstaw
    > zeby rozliczac sie z tego)

    skoro go nie podpisywałeś, to znaczy, że firma robi ciężki przekręt, bo
    wydali gdzieś kasę na lewo i teraz chcą mieć papierek, który by tą lewą kasę
    pokrył.

    > pojde na ugode z pracodawca i "wezme ta umowe na siebie" skladajac
    korekte.

    w życiu się na to nie zgodź, bo jak będzie afera, to najbardziej winnym
    okażesz się ty.

    > Czy z samej umowy o dzielo na kwote 11 100 zl (koszty uzyskania 50%),
    czyli
    > przy dochodzie 5550 zl. otrzymalbym jakikolwiek zwrot podatku ? (nie mam
    > zadnych odliczen)

    Nie szukaj w ten sposób zarobku, bo możesz się pośliznąć. Wogóle nie myśl w
    ten sposób.

    Jak nie miałeś z tą firmą żadnej umowy, to powiedz wprost firmie, że ty na
    żadne kombinacje nie idziesz.

    Jak US bedzie miał wątpliwości to sam się do ciebie zgłosi.
    Jak chcesz narobić firmie i ewentualnie mieć potłuczony nos to idź do US i
    powiedz, że wiesz o takiej sprawie. Sami się pofatygują do urzędu kontroli
    skarbowej z adresem tej firmy, przy okazji prokurator się dowie o
    sfałszowanym podpisie itp itd. pewnie jeszcze w gazetach o tobie napiszą.