    From: "faza" <f...@b...gnet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Problem!
    Date: Tue, 26 Mar 2002 07:45:53 +0100

    > > To jest to co ja podpisałem.
    >
    > Czyli co to ? umowy, rachunki ?
    Tak wyglądała moja jakby lista płac wynikająca ściśle z wynagrodzenia
    prowizyjnego. Potrącenia inne to sam nie wiem skąd brały się. Prawdopodobnie
    błędy z wyliczeń prowizji w sumie to mało istotne.

    > Co to za inne potrącenia ?

    > ??? :-(

    > Przeliczmy:
    >
    > Kwota wynagrodzenia brutto 11051,77
    >
    > Podstawa naliczenia składek ZUS 11051,77
    > ubezpieczenie emerytalne 9,76% 1078,65
    > ubezpieczenie rentowe 6,50% 718,37
    > ubezpieczenie chorobowe 2,45% 270,77
    > Razem składki ZUS 2067,79
    >
    > Koszty uzyskania 20,00% 1796,80
    > Podstawa naliczenia podatku 7187,00
    > (czyli wynagr. minus koszty minus ZUS)
    > podatek dochodowy 20,00% 1437,40
    >
    > Podstawa naliczenia ubezpieczenia zdrowotnego 8983,98
    > (czyli wynagr. minus ZUS)
> [...]

    No i właśnie. Już załóżmy i tak założyłem, że pity są dobrze wyliczone. te
    niewielkie różnice a niech tam ale do wypłaty:

    w I przypadku 7546.62 z pitu ja otrzymałem 6966.25 różnica 580.37
    w II 6138.31 5472.2
    666.11

    Wyraźnie widać, że to szwindel w stosunku do US. Poprzez zawyżanie kosztów a
    i ja od mniejszych kwot zapłaciłbym mniejszy podatek. Czy mam rację? To jest
    podstawowe pytanie. Jeżeli jest wszystko dobrze policzone!