  • Data: 2003-06-21 05:10:44
    Temat: Re: Pracownik raz jeszcze
    Od: "Wioletta Pikorska" <w...@j...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Renos" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:bcvfpr$2ud$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Witam!
    >
    > Ponownie zapytam tym razem podajac wiecej szzcegolow i prosilbym bardzo o
    > taka tez informacje za ktora z gory dziekuje.
    >
    > DG Ryczalt Ewidencjonowany, zatrudnienie pracownika
    > kwota najnizsza czyli 800zl jak sie nie myle wymiar pelny czas
    nieokreslony
    > zatrudnienie od 01.08.2003
    >
    > w Zusie rozumiem ZWU'a wypelniam do skarbowki nic, ale teraz co
    miesiecznie
    > bede musial robic
    > czy musze zglaszac fakt zatrudnienia do Inspekcji Pracy ?

    Tak

    > Musze prowadzic ewidencje zarobkow pracownika, jak to wyglada, jak
    odliczyc
    > podatek czy od 800zl mam odliczac 19% podatku i comiesiecznie wplacac do
    > skarbowki?

    Tak musisz prowadzić ewidencje wynagrodzeń pracownika zrobić liste płac
    wyliczyć to wynagrodzenie od niego naliczyć skałdki ZUS i podatek i co
    miesiąc PIT-4 sporządzić do twojego US w/g miejsca zamieszkania i oczywiście
    przekazywać zaliczke na podatek od PIT-4

    > Teraz termin DRA zmienai sie na 15 a nie 10 jak do tej pory bylo tak
    kobieta
    > w Zusie mnie ponformowala.

    Tak ZUS wtedy płacisz łącznie z pracownikiem do 15 ale wtedy wypełniasz
    jeszcze RCX ( numer z płatnika ) dawniej RNA ale nie wiem czy jeszcze
    aktualne

    > Jak wyglada ta ewidencja zarobkow co jeszcze jest konieczne?

    Stety konieczna jak wygląda nie wiem czy jest coś w necie ale napewno do
    kupienia w papierniczych nazywa się ewidecja wynagrodzeń pracownika (nie
    jest tam nic skomplikowanego wpisujesz dane pracownika i dane z list które
    sporządzasz co miesiąc
    Oprócz tego ważne jeśli osoba którą zatrudnisz jest z bezrobotnego to musisz
    jeszcz wysłać informacje do tego odziału o jej zatrudnieniu.
    Nie wiem czy wszystko ale jesli nie to ktoś mnie zapewne poprawi.
    Pozdrawiam Wiola