    From: witek <w...@g...pl.spam.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Praca w Anglii a podatek
    Date: Thu, 21 Apr 2005 18:26:55 -0500

    Heziu wrote:
    > Witam!!!
    > Mam pytanie.Jak to właściwie jest?Jeśli znajomy pracuje od roku legalnie
    > w Anglii i tam mu pobierają podatek od tego co zarobi to czy w Polsce
    > też musi sie rozliczać z tych pieniędzy???
    > Może to głupie pytanie,ale ja już zgłupiałem szczerze mówiąc.Wydaje mi
    > się,że rozliczać się powinien jedynie z urzędem w Anglii-tak
    > przynajmniej robią kumple którzy pracowali po tam po 3 miesiące.
    > Dodam,że znajomy ma w Polsce żone i dwójke dzieci.
    > Dzięki

    Art. 3. 1. Osoby fizyczne, jeżeli mają miejsce zamieszkania na
    terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, podlegają obowiązkowi podatkowemu
    od całości swoich dochodów bez względu na miejsce położenia źródeł
    przychodów (nieograniczony obowiązek podatkowy).

    Życz kumplom szczęścia.

    A co do twojego znajomego, to całkiem możliwe, że nie musiałby rozliczać
    się w Polsce, dlatego, że w Angli był przez cały rok. (albo większość
    czasu).