    From: Simon <S...@n...ma.takiego.adresu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Pożyczka
    Date: Mon, 28 May 2007 16:53:27 +0200

    Piotrek wrote:

    > Niech twój przyszły wierzyciel wystawi weksel własny i Ci go sprzeda.
    > Ale nie jako zabezpieczenie pożyczki tylko właśnie w ten sposób.

    Chyba własnie o to mi chodziło. Dziekuje.

    Znalazlem w sieci, ze aby weksel własny był ważny musi posiadać kilka
    niezbędnych formalnych elementów:
    * miejsce wystawienia weksla,
    * data wystawienia weksla,
    * suma wekslowa cyfrowo,
    * oznaczenie terminu płatności (szerzej o tym dalej),
    * bezwarunkowe przyrzeczenie zapłacenia oznaczonej sumy pienięznej,
    * oznaczenie rodzaju weksla (sola, własny, suchy, prosty),
    * nazwa "weksel" w samym tekście dokumentu,
    * remitent,
    * suma wekslowa słownie,
    * domicyliat,
    * miejsce płatności weksla (domicyl),
    * podpis wystawcy weksla własnego.

    Zgadza się? To wystarczy?

    > Unikasz wtedy PCC a i odzyskanie pieniędzy jest znacznie bardziej proste.

    Dlaczego w wypadku weksla odzyskanie pieniedzy jest prostrze? Obowiazuje w
    tym wypadku jakies uproszczone postepowanie sadowe? (przepraszam za laickie
    pytanie).

    S.