  • Data: 2006-10-04 15:15:56
    Temat: Re: Podatek spadkowy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 4 Oct 2006, Buster wrote:

    > kwota pieniędzy w walucie USD. Przyjdą one przelewem do banku. I moje
    > wątpliwości. Jak to ma się do naszych przepisów o podatku od spadku??

    Nie tylko naszych.
    Jeśli dobrze pamiętam i nic się nie zmieniło od czasów kiedy ostatnio
    czytałem opis, to... przechlapane.
    W USA nie ma podatku od spadków - dolicza się je "normalnie" do dochodu.
    Czyli primo podatek w USA. Zaznaczam że piszę tylko na podstawie tego
    co pamiętam - ale nie jest to aż tak nielogiczne.
    No i od tego podatek w .pl
    Tak się nieporęcznie składa, że po prawdzie umowa o unikaniu podwójnego
    opodatkowania z USA jest podpisana, ale dotyczyła ona tylko *takich
    samych* podatków - a ponieważ spadek opodatkowany jest *różnymi*
    podatkami, to podatku zapłaconego w USA nie dawało się odliczyć.
    Po prawdzi AFAIR w ustawie coś jest że "obciążenia" się odlicza, czyli
    wyszłoby że nie płaci się już podatku od podatku, niemniej wychodzą
    dwa podatki.
    Zaznaczam - to było już dość dawno jak widziałem, może przy okazji
    "angielskich podatków" (sprawy opodatkowania dochodów z GB wg skali
    z .pl) ktoś się i tym zajął, ale przyznam że wątpię.

    pzdr, Gotfryd