    From: Mehtron <mehtron@mail_po_polsku.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Podatek od stypendium doktoranckiego
    Date: Fri, 30 Mar 2007 08:44:42 +0200

    MaTaM napisał(a):
    > dostalem pit za rok 2006 ale stypendium dostawalem w latach
    > wczesniejszych. Problem lezy raczej po stronie US i ich
    > interpretacji. Prawdopodobnie uczelnia miala kontrole i zostala
    > zmuszona.

    Rozumiem, że PIT za 2006, ale czy kwota na tym picie to
    całość czy tylko 10/12 miesięcy?
    Nie wiem jak bardzo sobie przedłużyłeś te studia, ale na
    uczelniach, o których słyszałem, nie robią problemów
    z 1 rocznym przeciągnięciem. I na pewno wówczas nie
    domagają się spłaty całości stypendium (lub umorzenia).

    Szczerze pisząc, to nie wygląda mi to na interpretację
    US, tylko księgowości Twojej uczelni, która na koniec
    zmieniła sposób podatkowania tego co Tobie wypłacała.

    Wyobraź sobie, ze ktoś Ci mówi, że tu daje ci kasę na życie
    i wszystko będzie ok., 0% podatku, a po roku ktoś zaczyna
    twierdzić, że Ciebie zatrudniał i zapomniał zapłacić
    od tego podatek, to jest co najmniej podejrzane.
    Jedynym uzasadnieniem mogło być, wspomniane przez Witka,
    umorzenie, ale czy chodzi o wypłatę z 1 roku?

    pozdrawiam
    Marcin

    PS: Sorry, że odpowiadam pytaniami, ale jestem ciekawy
    dlaczego mnie inaczej potraktowano.
    Którego z nas potraktowano ok?
    Nie dziw się, że księgowość ani myśli o kwestionowaniu swojej
    decyzji i dopytywaniu się w US w (tylko) Twojej sprawie.