    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Podatek od sprzedaży mieszkania(podarowanego)
    Date: Tue, 10 Nov 2009 15:37:26 -0600

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Rozumiem że to jest wersja "bez wdawania się w spór przed WSA :)
    > Wydaje się nieprawodpodobne, aby sąd przyjął "wartość z lokatorem"
    > taką jak dla wolnego mieszkania.

    sąd może i nie, ale US. Kto wie....
    Pewnie, ze potem możesz iść do sądu, ale zanim sie to zacznie warto
    podpytać. Może nie trzeba będzie.
    Bo jak trzeba będzie, to do razu wiadomo, że przed samą sprzedażą od
    razu trzeba wyjechać z ciężkim sprzętem i wszystko dokumentować.

    To czego się obawiam, to stanowiska US, że lokatorzy są po to aby
    obniżyć wartość mieszkania.
    Jakby US przeszedł z niską ceną bezboleśnie, to ja od razu melduje
    wszystkich swoich znajomych i sprzedaje lokale za 10 % ceny, a reszta
    pod stołem. oczywiscie po wymeldowaniu sie lokatorów. Mam gwarancje, ze
    US sie podatkiem nie przyczepi. Wierzysz, w to że tak się da. Bo ja nie.

    > BTW (żeby nie tworzyć nowego posta): skąd wzięła się wartość 22%?

    tak tak, wiem, ale nie chciało mi się już poprawiać. Z podatku VAT. :)