  • Data: 2006-11-10 15:12:50
    Temat: Re: Podatek od spadku i darowizny
    Od: "As" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Zgadza sie jak jest napisane powyzej tzn. ponizej :). Sorrki zapedzilam
    sie - nie mialo to zabrzmiec ze to wyrok... IMO obowiazek podatkowy spadku
    powstaje w wyniku uprawomocnienia nabycia spadku, nieistotne czy poprzez
    dziedziczenie czy poprzez testament, w kazdym razie musi byc zlozone
    oswiadczenie o przyjeciu ew. odrzuceniu i musi byc zlozone przed sadem,
    nastepnie sad wydaje postanowienie ze pani X czy pan Y przyjal spadek i
    takie tam ble ble i w momencie uprawomocnienia tego pisma powstaje obowiazek
    podatkowy. W takich przypadkach nalezy sie sugerowac Kodeksem cywilnym i
    ustawa o spadku, a w przypadku przedawnienia jeszcze Ordynacja podatkowa.
    Podatek PCC to juz inny temacik :)

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0610210030210.2232@athlon64...