  • Data: 2012-11-07 22:25:55
    Temat: Re: Podatek od spadku
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 7 Nov 2012, witek wrote:

    > protestuję

    Słusznie.

    > obowiązek podatek powstaje od dnia uprawomocnienia się postanowienia
    > o nabyciu spadku.

    Ano, zbytnio i nieprawidłowo uprościłem.

    > Inaczej dokopałbyś tym, którzy nigdy o takie postanowienie nie występowali
    > i żyją z spadkiem na kocią łapę. By się US cieszył naliczając kosmiczne podatki
    > od babć i pradziadków

    :)
    Są tam przepisy o "sporządzeniu pisma" i "powołaniu się przed US".
    Skoro już tak daleko jesteśmy:
    +++
    4. Jeżeli nabycie niezgłoszone do opodatkowania stwierdzono następnie
    pismem, obowišzek podatkowy powstaje z chwilš sporzšdzenia pisma;
    jeżeli pismem takim jest orzeczenie sšdu, obowišzek podatkowy powstaje
    z chwilš uprawomocnienia się orzeczenia.
    W przypadku gdy nabycie nie zostało zgłoszone do opodatkowania,
    obowišzek podatkowy powstaje z chwilš powołania się przez podatnika
    przed organem podatkowym lub organem kontroli skarbowej na fakt nabycia.
    ---

    > po których postepowania jeszcze sie nie odbyło bo nikomu się nie chciało.

    Prawda. Ale z drugiej strony podatnik nie może się chować za "ale ja
    do sądu nie pójdę" po wezwaniu przez US, bo kiedy przyzna że majątek
    ma ze spadku to termin również "startuje" (mimo formalnego braku
    stwierdzenia).

    pzdr, Gotfryd