    From: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Podatek od nieruchomości..
    Date: Mon, 13 May 2002 09:24:11 +0200

    Użytkownik Richard <R...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:abnj2r$hmp$...@n...tpi.pl...
    > Panowie?
    >
    > Jak człowiek sobie nadbuduje piętro w domku, i wtedy jego dom jest więcej
    > wart, to musi placic jakis większy [podatek?????
    >
    > Chyba nie no nie?
    > bo przeciez katastralnego podatku jeszcze nie ma w Polsce....
    >
    > I mam nadzieje że nie będzie.....
    >
    > A dotychczas placi się tylko podatek od wieczystej dzierżwy gruntu....
    >
    > dobrze gadam????
    >

    > Pozdrowienia

    Ja płacę jeszcze podatek od nieruchomości. Nie wiem jaki jest stan prawny
    Twojego domu (współwłasność? nieukończona inwestycja?) ale podatek od
    nieruchomości jest niezależny od wieczystej dzierżawy. Jest ustalany przez
    decyzje Urzędu Miasta co roku i obliczny jest jako iloczyn metrów
    kwadratowych i stawki obowiązującej w danym mieście. Inna stawka jest dla
    obiektów wykorzyst. na działalność gosp.
    Tak więc płacisz więcej ale nie od wartości domu ale od metrów kwadratowych.
    Oczywiście musisz to zgłosić sam do UM.

    WS