  • Data: 2011-07-02 07:19:23
    Temat: Re: Podatek od nabycia nieruchomości
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 1 Jul 2011, Skimir wrote:

    > No właśnie to czemu ja muszę odsetki płacić skoro nie dostałem decyzji
    > w wymiarze podatku?

    Bo to Ty wydałeś "decyzję", a US ją otrzymał :>
    Odsetki należą się od daty "ważności" określenia wartości przedmiotu
    opodatkowania.
    I to Ty jesteś podmiotem który określa ową wartość na dzień dokonania
    transakcji - masz taki obowiązek.
    A US ma jedynie *prawo* (a nie obowiązek) określenia innej podstawy,
    i wartość tego określenia ustalona jest na dzień wydania decyzji.
    Reklamacje do Sejmu, na Wiejską w W-wie...

    > Transakcję wykonałem legalnie, przy notariuszu wszystko poszło do US

    A to nie wiem, czy pytałeś notariusza czy podstawa opodatkowania
    jest prawidłowo określona. Jeśli przytaknął, to Cię okłamał ;)

    > i jakoś
    > mam wrażenie, że celowo tam czekali aż kilka lat upłynie.

    Trzeba się zgodzić, że zbyt często widać opinie wskazujące na
    "odczekiwanie" żeby odsetki się uzbierały.

    pzdr, Gotfryd