eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiPodatek od honorariów za zagraniczne artykuły i zdjęcia? › Re: Podatek od honorariów za zagraniczne artykuły i zdjęcia?
    From: "witek" <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Podatek od honorariów za zagraniczne artykuły i zdjęcia?
    Date: Thu, 1 Feb 2007 20:05:57 -0600

    <a...@w...pl> wrote in message
    news:1170329636.225988.256480@v33g2000cwv.googlegrou
    ps.com...
    > Witam
    > Od kilku lat publikuje swoje artykuly w zagranicznych
    > czasopisamach(Niemcy, USA, Anglia, Czechy) dostaje na prywatne konto
    > kase -pisze zawsze Honorarium. Czy mam placic podatek od tych
    > honorariow?

    tak.
    Natomiast sposób płacenia zależy od kraju z którego to honorarium pochodzi.
    W jednym będziesz musiała doliczyć to do przychodu w Polsce w innym dodać
    tylko w celu obliczenia skali podatkowej.

    > Jak to zrobic i co wypelnic?

    j.w.
    Nie wiem, bo nic nie wiem
    Pit-36 na koniec i doliczyć tam dochody z honorariów.
    Ale naprawdę nic więcej nie da sie powiedzieć.

    > Czy skarbowka moze sprawdzic
    > mi konto?

    Jeśli zabierze się za kontrolę skarbową to tak.

    > Jestem traktowana jak tworca-moze sa inne przepisy dotyczace tworcow?
    Takie same jak innych twórców w Polsce.

    > Moze da sie to jakos obejsc?

    Bez komentarza.

    > Czy zaplace kare za lata w ktorych nie placilam naszemu pier.....
    > panstwu!!!?

    Mentalność Kalego.
    kali zabrać to dobrze, kalemu zabrać to źle?

    Za ostatnie 5 lat. Reszta się przedawniła.
    Możesz policzyć sama, złożyć korekty i dopłacić podatek należny z odsetkami,
    możesz tez nic nie robić i czekać, aż US sam ci policzy jak się dowie.
    Oczywiście odpowiednio więcej.

    Proponuje jednak wizyte u doradcy podatkowego, który to za ciebie policzy.
    Za dużo szczegółów.