  • Data: 2009-04-03 08:23:14
    Temat: Re: Podatek od dywidendy sp. z o.o.
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Baloo" <b...@o...eu> napisał w wiadomości
    news:gr4ge5$m6p$1@news.onet.pl...
> [...]

    > No dobrze, to wobec tego jak art. 30a1.4 ma się do art. 41.4?
    > W pierwszym jest napisane, że podatek od dywidendy jest zryczałtowany i
    > wynosi 19%, a w drugim, że osoba prawna (czyli tu: spółka) odprowadza na
    > podatek zaliczkę jako najniższą stawkę podatkową określoną w skali [...].
    > W tym roku najniższa stawka to 18%.
    >
    > Nie jestem prawnikiem, więc dla mnie te zapisy na pierwszy rzut oka są
    > sprzeczne. A ponieważ, jak wspomniałem, w tych źródłach, jakie znalazłem,
    > odwoływano się jedynie do art. 41, to ten właśnie artykuł przyjąłem jako

    Ech, powtarzam: art.41 ust.4
    a nie art.41 ust.1 :)
    tutaj treść:
    4. Płatnicy, o których mowa w ust. 1, są obowiązani pobierać zryczałtowany
    podatek dochodowy od dokonywanych wypłat (świadczeń) lub stawianych do
    dyspozycji podatnika pieniędzy lub wartości pieniężnych z tytułów
    określonych w art. 29, art. 30 ust. 1 pkt 2, 4-5a i 13 oraz ****art. 30a
    ust. 1****, z zastrzeżeniem ust. 5.

    a w wymienionym w tym ustępie art.30a ust.1 masz:
    Art.30a. 1. Od uzyskanych dochodów (przychodów) pobiera się 19%
    zryczałtowany podatek dochodowy, z zastrzeżeniem art. 52a:

    4) z dywidend i innych przychodów z tytułu udziału w zyskach osób prawnych

    > Czy możesz zatem wyjaśnić, jak należy to wszystko poprawnie interpretować?

    spróbowałam, udało się ? :)

    pozdr,

    m.w.